Reklam filmi ve reklam fotoğrafı çekimlerinde müşteri ilişkileri

21 Mayıs 2021 Cuma

Çoğu zaman karmaşık bir organizasyon olsa da ister reklam fotoğrafı prodüksiyonu yapın ister video film prodüksiyonu üzerine çalışın soyut olan bütün kavramları somutlaştırmak için ilk yapılacak şey mood boarddur. Doğru bir mood board için yapılması gereken ise müşteriye yada reklam ajansına doğru soruları sormanız gerekmektedir. Eğer reklam ajansı arada yokken doğrudan müşteriyle temasdaysanız çoğu zaman ne istediğini, her şey olsun ve her şeyi bir fotoğrafda ya da bir filmde göstermeliyim arzusu içinde olan müşteriyle karşı karşıya kalabilme ihtimali yüksektir. Müşteri açısından bunun sebebi tek bütçeyle herşeyi halletmektir. Bu noktada müşteriye ilk olarak doğru bir ürün fotoğrafının yada etkili bir tanıtım filminin günümüz koşullarında nasıl olması gerektiğini ve tüketicinin nerelerde etkilendiğini gerçekci bir şekilde anlatmak gerekir. Müşteri; fotoğrafı yada videosu çekilecek şeyi size detaylıca bilgisini vermelidir. Daha sonra hedef kitle ve elde edilmek istenen sonuç değerlendirildiğinde ancak işi somutlaştırabilecek çerçevesi çizilmiş bir moodboard yapılabilir. Buradaki en zor iş çoğu zaman müşterinin hedef kitlesi, ürünü ve elde etmek istediği sonuç üçgeninde doğru işin ve yöntemlerin çizmiş olduğunuz çerçeve olduğuna ikna etmektir.